A Thousand Days on the Road !

 

Sri Lanka, 1st of December 2021:

In 2018 I decided to change my life drastically: Quit my job, sell everything I own, leave my apartment and start a life full of possibilities and random encounters. From fully managed 8 to 5 office life to starting every new day without knowing what's happening this time.

Right now (December 2021) I am in Sri Lanka spending the third Christmas of my world trip abroad. The 26th of December will be quite a special date for my trip: DAY NO. 1,000! 

I wanna use that jubilee to recall the past and collect some impressions of those amazing 1,000 days of living life into a gallery of 1,000 photos. I will try to find a balanced mix of nature, people, food, local curiosities and touristic highlights of all 29 countries traveled so far. 

After leaving my home country Germany in April 2019 many things happened: An unbelievable amount of forever-lasting impressions, so many incredibly friendly & warmhearted people which partly turned into friends, a global pandemic with all its restrictions and possibilities, a love story and a long process of learning new skills and knowledge that can only be taught by life itself.

Have fun browsing through some of my photos!

__________________________________________________________

Deutsch

2018 habe ich mich dazu entschieden mein Leben drastisch zu verändern: Meinen Bürojob gekündigt, alle Sachen verkauft, meine Wohnung aufgegeben und ein Leben voller Möglichkeiten und zufälligen Begegnungen gestartet. Vom durchgeplanten Büroalltag zu einem Leben, wo man nicht weiß, was am nächsten Tag passiert. 

Momentan (Dezember 2021) bin ich in Sri Lanka und verbringe dort das dritte Weihnachten meiner Weltreise. Dazu ist der 26. Dezember ein ziemlich besonderes Datum meiner Reise: Tag Nummer 1.000 !

Dieses Jubiläum möchte ich dazu nutzen, ein wenig Revue passieren zu lassen und einige Impressionen dieser unglaublichen 1.000 Tage in 1.000 Fotos zu sammeln. Ich werde versuchen eine gute Mischung aus Natur, Menschen, Landesküche, lokalen Kuriositäten und touristischen Highlights der bisher bereisten 29 Ländern zu finden. 

Nachdem ich im April 2019 meine alte Heimat Deutschland verlassen habe sind viele Dinge passiert: Eine unglaubliche Anzahl an unvergesslichen Eindrücken, unzählige freundliche & warmherzige Menschen, von denen einige zu Freunden wurden, eine globale Pandemie mit all ihren Beschränkungen und Möglichkeiten, eine Liebesgeschichte und ein langer Prozess des Lernens von neuen Fähigkeiten und Wissen, die einem nur das Leben selbst beibringen können.

Viel Spaß beim Durchstöbern meiner Fotos !